Afscheid van Peru

24 september 2018 - Lima, Peru

Gisteravond nog naar Circuit de Aqua geweest. Een park met 13 fonteinen. Allemaal verschillende vormen, kleuren en een met een heuse lichtshow. De laatste dag van onze vakantie brengen we door in de stad waar we begonnen zijn, Lima.

Rustig dagje alvorens we vanavond weer terugvliegen naar Nederland.

Het openbaar vervoer is hier perfect geregeld en is veel sneller dan de taxi. Zeker in de drukke maandagochtend spits.

We drinken kopje koffie bij het beroemde hotel Bolivar aan de Plaza San Martin. Het is veruit het sjiekste hotel van Peru. Regeringsleiders en bekende popsterren overnachten hier.

Verder wat rondgeslenterd. We kijken onze ogen uit bij de veiligheidsmaatregelen van de politie rondom het “changing of the guards” bij het presidentieel paleis. Eerst werd iedereen van het Plaza de Republica geveegd (behalve wij gek genoeg) en werden alle straten rondom het plein gesloten.

Vervolgens gaan de hekken weer open, voordat de wisseling van de wacht heeft plaats gevonden, en kan iedereen weer gewoon het plein oplopen. Hoe houd je 100 man politie, volledig uitgerust als oproerpolitie, bezig....

Net geluncht voor totaal 26 Soles, ongeveer 6 euro, inclusief drankje. Ook wel weer apart, kwamen alleen Peruanen die hun werklunch daar gebruiken. Gewoon snel door eten, die moeten het hebben van de omloopsnelheid.  Het eten was er zeker niet slecht, maar nu op ander terrasje nog maar een verwendessert genomen.

Wij willen op de eerste plaats Riksja Travel bedanken voor het perfect organiseren van onze reis. We hebben van de eerste minuut tot de laatste minuut onbezorgd van onze reis kunnen genieten. Alles was perfect geregeld. Iedereen stond steeds op tijd op ons te wachten met bus, taxi etc etc om ons weer ergens naar toe te brengen. Dat gaf 100% vertrouwen voor de hele reis.

Verder een groot compliment voor onze gidsen, Jesica (Condor Valley), Rudy (Machu Picchu trail) en Ederson (jungle avontuur). Zij hebben ons Peru in al haar facetten leren kennen. Dank daarvoor!

Ook dank aan de mensen die we hebben mogen ontmoeten op deze reis. Met hen hebben we de onvergetelijke en emotionele momenten mogen delen.

En last but not least onze volgers! Wij hopen dat jullie met plezier onze reisverslagen hebben gelezen en hopen jullie weer te ontmoeten op ons volgende avontuur.

Wij hebben van iedere minuut genoten en kunnen Peru aanbevelen aan iedereen die van cultuur, natuur en reizen houdt. Deze reis houdt hier op maar wij nemen een herinnering mee die we de rest van ons leven niet zullen vergeten.

1. Tineke Visch:
    24 september 2018
    Jullie bedankt voor jullie leuke reisverhaal en goede reis terug!
  2. Miriam:
    24 september 2018
    Zo, dat is echt omgevlogen.....prachtige foto's en verhalen bedankt dat ik weer mee mocht genieten van deze bijzondere reis. De vorige mail kon ik niet openen ivm "onveilige" wifi jammer! Goeie reis en en tot gauw, take care xxx
  3. Gertjan Aasman:
    24 september 2018
    Ook ik heb genoten van jullie verhalen en foto's. Bedank dat ik mee mocht genieten.
    Wens jullie een goede terug reis en tot gauw. Liefs Gertjan XXX
  4. Anja:
    24 september 2018
    Het was geweldig om alles op afstand met jullie mee te beleven! Bedankt voor de mooie verslagen en foto's. Goeie reis naar huis!
  5. Moeder Hermans:
    24 september 2018
    Goede reis en welkom thuis!!!!!Ik heb genoten en de tijd is om gevlogen.Totziens knuffel je moederxxx
  6. Marco Beekhuizen:
    25 september 2018
    Jullie bedankt voor de mooie verslagen en foto’s. Heel leuk om jullie te volgen. Goede terugreis naar huis.
  7. Louis en Gonny:
    25 september 2018
    Fijn dat we mee mochten lezen over jullie schouders, een heel avontuur hoor. Veilig weer thuis en tot spoedig maar weer XxX
  8. Maria:
    25 september 2018
    Fijne terugreis en dank je wel voor het delen van jullie belevenissen.
  9. Arie en Annet:
    25 september 2018
    Nog een mooie toegift in de Amazone geweest dus! Ziet er goed uit. Leuke tijd met elkaar gehad, nogmaals dank daarvoor. Veilig thuiskomen en nagenieten! Tot ziens!!
  10. Marion:
    26 september 2018
    Dank je wel voor alle mooie verhalen. Fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten. Op een veilig thuis komen. (zijn jullie misschien al.)
  11. Berthold Komduur:
    28 september 2018
    Indrukwekkend!
  12. Evert Hakvoort:
    29 september 2018
    Wat een bijzondere reis hebben jullie gehad. Wij waren zelf een paar dage weg naar Duitsland vandaar de late reactie. Erg genoten van jullie reisverslag. Hartelijk dank daarvoor.
  13. Jaap Doorman:
    29 september 2018
    Prachtig avontuur mooi om te volgen geniet er nog maar lang van na
  14. Teunie-marie Duijst-Malenstein:
    2 oktober 2018
    Vanwege onze vakantie heb ik nu pas al jullie verhalen gelezen.
    Fantastisch, echt een vakantie die op je netvlies blijft.
    Was leuk om mee te mogen beleven.
    groetjes tm