Van Arequipa naar de Colca Valley

10 september 2018 - Chivay, Peru

Dit land is zo indrukwekkend mooi en wij willen onze volgers onze reis een beetje mee laten beleven zodat we toch bijna iedere dag een blog schrijven. Vanochtend heeft onze gids ons opgehaald in Arequipa en reizen we in een minibus naar Chivay in de Colca Canyon. We passeren vandaag een pas van 4910 meter. Onderweg zien we de Vicugna, Lama, Alpaca en Huanaco en ander hooggebergte dieren. Je merkt nu hoe ijl de lucht wordt. Even snel ergens naartoe lopen is er niet bij. 3 snelle stappen en je bent buiten adem. Maar het is het meer dan waard. Het landschap is indrukwekkend mooi en verandert onderweg zoals je ook op de foto’s zult zien.  Bij Martien springen de tranen in zijn ogen. Op de achtergrond zien we de rookpluimen van een nog actieve vulkaan die 50000 jaar geleden voor het laatst is uitgebarsten. De kans is niet zo groot dat hij de komende 3 dagen uit gaat barsten. Toch wel een geruststelling. Vanmiddag hiken naar een mooi uitzichtpunt waar de Inca’s vroeger leefden. En vroeger is slechts 400 jaar geleden. De resten van het Inca tijdperk vind je hier gewoon langs het pad. Scherven van keramiek liggen in het landschap. Jessica is onze gids de komende 3 dagen en vertelt uitgebreid over de Inca cultuur. De terrassen zijn destijds door de inca’s aangelegd en zij zorgden ook voor irrigatie van het land door de loop van het bergwater aan te passen. Tot op vandaag wordt dit nog steeds gebruikt. Morgenochtend om 6.30 worden we opgehaald voor een bezoek aan Condor Valley. We gaan weer 3 dagen acclimatiseren op 3500 meter hoogte waarna we verder reizen naar 4400 meter. Ons hoogste overnachtingspunt van deze reis.

1. Peter:
    Heeeel mooi allemaal👍👍👍
  2. Wim:
    10 september 2018
    Wat voel je, ja dan klein in deze overweldigende natuur. Prachtig.
  3. Tineke Visch:
    10 september 2018
    Super mooi en erg leuk om door jullie verhalen een beetje met jullie mee te reizen! Ed en Tineke
  4. Evert Hakvoort:
    Hoi Yvonne en Martien.
    Overweldigende natuur zo te lezen en te zien. Ja als je klimt naar boven dan moet je ter voorkoming van hoogteziekte per saldo per dag maar 300 m1 stijgen vanaf 3000 m1. ik ken dat hijgen en happen naar adem op die hoogte. Krijg je nu een hijger in je nek als Martien achter je loopt. Je lichaam remt jezelf. Fijne dagen en we zien uit naar volgende verslag.
  5. Moeder Hermans:
    10 september 2018
    Je moet niet dezelfde foto sturen,je stond zeker naar adem te happen of wilde je op die cactus gaan zitten[dat doet zeer,hoor]. Jullie genieten wel,maar ik ook van al die mooie verhalen,want wat zien jullie veel!!!! Liefs je moeder😉😬🤭
  6. Gesina:
    10 september 2018
    mooi je natuur geniet er maar van, kijk uit naar jullie volgende avontuur.