Condor Valley

11 september 2018 - Chivay, Peru

We moesten half zeven klaar staan deze ochtend om de condors in wild life te gaan spotten. We hebben een super gids voor drie dagen, die ons al gauw de eerste condors liet zien. Wat een machtige mooie vogels zoals zij zich laten meebewegen op de thermiek in de colca canyon. Met de gids zijn we een stukje door de canyon gelopen waarbij we ook kolibries en mooie planten hebben gezien.
Peru is een land van tegenstellingen. Bergen, woestijn en oceaan. En daardoor landschappen in alle kleuren, bevolking in allerlei mooie klederdrachten, huizen in alle soorten en maten. Maar helaas heel veel armoede onder de bevolking. Het toerisme brengt hen meer economische welvaart, maar de tegenstelling tussen ons en hen is enorm. Hier in de bergen leven mensen nog zo’n 100 jaar terug in de tijd. Bijvoorbeeld nauwelijks gereedschap om het land te bewerken. Alles gaat met de hand. Ook het bouwen van hun eigen huis.
Je voelt je bijna beschaamd om dan smiddags naar een thermaal bad te gaan. Een luxe die de mensen hier zich niet kunnen veroorloven. Niettemin hebben we er erg van genoten. Morgen vertrekken we weer met de bus naar Puno. Een reis van zeker 5 en een half uur.

1. Moeder Hermans:
    11 september 2018
    Oh wat zien jullie veel.Het is wel eens goed om te zien dat niet iedereen het zo goed heeft als wij,maar zij zijn zo gelukkig,dus niet teveel over denken.Nog fijne dagen en tot volgend blog???
  2. Robin en Melanie:
    11 september 2018
    Het ziet er allemaal heel mooi uit en hele mooie verhalen. Misschien gaan wij ook maar eens nadenken om een keer naar zuid Amerika te gaan ;) Veel plezier nog met jullie reis!
  3. Louis en Gonny:
    11 september 2018
    Weer een beetje "food for thought" zo tijdens jullie reis. Maar vooral ook genieten en alles zoveel mogelijk beleven hoor...