Dag 2 en 3 van Lima naar Paracas en Ica

5 september 2018 - Ica, Peru

Dag 2 in de ochtend bezoek aan een pyramide opgraving die al 37 jaar duurt en in de middag de oceaankust van Lima. Prachtig park van de liefde, veel kleur en mozaïek. Heeft veel weg van parc Guëll in Barcelona. Gistermiddag de drukte van Lima achter ons gelaten en per bus naar Paracas vertrokken, ongeveer 3,5 uur naar het zuiden. Een snelweg langs de Pacific Ocean, maar ook dwars door de woestijn. Bijzonder om te zien, aan de ene kant de oceaan aan de andere kant woestijn met in de verte de groene bergen van de Andes. Een luxe manier van busreizen die heel Peru doorkruist. S’avonds aan het strand de lokale visgerechten gegeten en genoten van het eten, de ongeorganiseerdheid en het harde werk van de Peruanen. Zij zorgen ervoor dat het ons aan niets ontbreekt en doen alles met een lach en een hartelijk woord. Vandaag een boottocht gemaakt naar de Ballestas eilanden. Wordt wel de Galapagos van Peru genoemd. Duizenden vogels, zeehonden, zeeleeuwen en heel bijzonder pinguïns. Mooie natuur! Vanmiddag weer met de luxe bus naar Ica, nog steeds in de woestijn. Onze tour buggyride over de woestijnheuvels is gecanceld omdat een paar weken geleden een ernstig ongeval is gebeurd met een buggy. We gaan een alternatief zoeken. Dat wordt dus Huachine oase waar we zo meteen cocktails gaan drinken. We zitten nu in een prachtig hotel met zwembad heerlijk in de zon.

1. Moeder Hermans:
    5 september 2018
    Zojuist je mail ontvangen,dus ben de eerste??Wat genietenjullie.Jammer dat buggyride niet doorgaat,maar je vindt wel iets anders.Ik hou bij waar jullie via Google.Nog veel plezier en veel mooie verhalen. Knuffel oma🤗💋💋
  2. Peter:
    Super mooi alle5!👍👍👍
  3. Miriam:
    5 september 2018
    Wat hebben jullie al veel gedaan in zo'n korte tijd en wat een fantastische foto's. Thnx dat ik weer mee mag genieten van dit avontuur. Have fun and take care liefs miriam
  4. John:
    5 september 2018
    Hey folks... leuk om mee te lezen.... bijzondere ervaringen. Dat de buggyride niet doorgaat is gewoon jammer. Maar ik denk aan een alternatief.....
    Enjoy 💋💋💋
  5. Hermien:
    6 september 2018
    Mooie foto’s en leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier en een fijne dag gewenst 😘😘
  6. Wim:
    Hoi Yvonne en Martien,
    Mooie foto`s, leuk dat de Peruanen je naam al hebben vereeuwigd in het monument.;-)
  7. Erica en Rob:
    6 september 2018
    Weer een bijzondere reis ! Een hele fijne tijd en we zullen jullie belevenissen volgen :)
  8. Gesina:
    6 september 2018
    Weer veel bezichtigd in 2 dagen, wat een mooie reis, blijf jullie volgen.
  9. Leonie:
    6 september 2018
    Wat een mooie camera Martien op je buik hangend. Maak je daar ook foto's mee, of zijn ze vooral van Yvonne ? :) Veel plezier nog en denk aan de cocabladeren!
  10. Martien:
    6 september 2018
    De foto’s die we plaatsen zijn met de iPhone gemaakt. Heb nog ff problemen om foto’s van de camera naar mijn iPhone te krijgen.