Dag 1 Lima

3 september 2018 - Lima, Peru

Na een rustige vlucht rond 18.00 uur zondagavond aangekomen in Lima. We slapen in  een Posada (een authentiek Peruaans huis) in de wijk Miraflores in Lima. In Lima wonen mee dan 10 miljoen mensen dus het is hier een drukte van jewelste. Voetgangers hebben hier geen rechten en auto’s claxonneren voortdurend. Niet dat het veel helpt als het verkeer gewoon muurvast staat! Vandaag met een gids naar een lokale markt geweest waar we kennis gemaakt hebben met verschillende Peruaanse vruchten. De Chirimoya vrucht is echt een aanrader. Komt uit de Andes en smaakt echt heerlijk zoet. Daarna met het openbaar vervoer naar her historisch centrum. In de middag zonder gids gezellig door Lima geslenterd. China Town bezocht en een oud Franciscanen klooster. Een rondleiding gehad door de gewelven van het klooster waar de botten en schedels liggen van meer dan 25000 Peruanen. Luguber maar wel interessant. Helaas zijn die gewelven niet gemaakt voor lange Europeanen dus mega mijn hoofd gestoten, net nadat ik even illegaal een plaatje geschoten had van een verzameling botten.  U nog hapje eten en dan lekker slapen. Morgenmiddag vertrekken we naar Paracas, een kleine 3,5 uur met de bus langs de Pacific Coast naar het zuiden.

1. Babs:
    4 september 2018
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en al mooie ervaringen hebben opgedaan. Fijne vakantie gewenst lieverds. Xx
  2. Miriam:
    4 september 2018
    Fijn om te weten dat jullie een goede reis hadden en al een paar mooie en interessante dingen hebben gezien. Jammer van je hoofd hopelijk valt de pijn mee. Posada ziet er goed uit. Have fun and take care lieverds.
  3. Carl:
    Geniet van jullie reis.
    Trouwens, Rydercup staat wederom in Dronten.
  4. Hermien:
    4 september 2018
    Fijn dat reis goed is verlopen, fijne vakantie en heel veel plezier samen lieverds xx
  5. Moeder Hermans:
    4 september 2018
    fijn weer een bericht.Jullie hebben alweer veel gezien en dat wordt steeds meer en interessanter,geniet!!!! De foto’s gaan weer in jullie map. Liefs je moeder
  6. Gesina:
    4 september 2018
    Fijn jullie zijn goed aangekomen.
    En dan de eerste dag al zoveel te bezichtigen, op naar de volgende belevenissen 😎
  7. Maria:
    hahaha.... De Goddelijke beenderen straffen onmiddellijk
  8. Rene krijger:
    4 september 2018
    geniet en bezoek ook een poc tempel!
  9. Wim Beerman:
    4 september 2018
    Hoi Yvonne en Martien, goed om te lezen dat jullie veilig geland zijn. En heel leuk om het eerste reisverslag te lezen. Ik ben nieuwsgierig naar de volgende. O, ja Yvonne, ben je wel eens in de catacomben van het Ravelijn geweest?
    Veel plezier ennnnnn voorzichtig.
  10. Jan en Ingrid:
    4 september 2018
    Blij dat jullie de vlucht goed hebben doorstaan. Was fijn om jullie nog gezien te hebben. 😘 geniet maar lekker en de vruchten uit Dronten smaken ook prima. Dikke kus ❤️
  11. Evert Hakvoort:
    4 september 2018
    Leuk voor jullie Yvonne en Martien dat jullie deze spectaculaire reis samen maken. En voor ons leuk dat we zo op de hoogte blijven en mee kunnen reizen. Loes en ik zijn net teruggekomen van een 10 daagse wandelvakantie in Zwitserland in het afgelegen Val Sinestra. Daar was geen wifi en internet dus kon jullie helaas niet feliciteren met jullie beider verjaardag. Dus bij deze alsnog gefeliciteerd van Loes en mij. Fijne reis verder.
  12. Louis en Gonny:
    10 september 2018
    Dank voor deze eerste update en hopelijk geen zichtbare schade aan het hoofd...
    Maak er wat moois van kanjers..!