Van Ica naar Arequipa

7 september 2018 - Arequipa, Peru

Gisteren de stad Ica bezocht. Een chaotische en drukke stad. Veel tuktuks die je voor een paar Soles door de stad transporteren. Bewonderenswaardig hoe taxi chauffeurs en tuktukkers door de stad racen, voortdurend claxonerend. Toch gaat alles heel gemoedelijk. De kathedraal, het regionale streekmuseum en de algemene begraafplaats bezocht. Mensen geven meer geld uit aan een graf dan aan een huis. Waarschijnlijk een vorm van eerbetoon en respect aan het overleden familielid. In de middag de Tacama wijngaard bezocht, 20 minuten buiten Ica. Produceren meer dan 3 miljoen liter wijn. Peruaanse wijn nog nooit gezien in Nederland maar wat ons betreft doet hij zeker niet onder voor de Chileense wijnen. In ieder geval hebben wij aardig zitten proeven. Ook nog even in de wijnkelders geweest waar de exclusieve wijnen in eiken houten vaten lagen te rijpen. Was bijzonder want eigenlijk niet voor publiek toegankelijk maar de gids maakte voor ons een uitzondering. Moest wel beetje stiekem en snel. Daarna in de nachtbus naar Arequipa waar we nu bijna arriveren. Zitten nu echt in de Andes en hebben de kuststrook verlaten. Vandaag gaan we Arequipa ontdekken. Later meer hier over.

1. Krista:
    Hahaha!
    Heerlijk zijn jullie ook hè! Lekker flink wijntjes proeven en nog een extraatje ook!
    Het is jullie gegund lieverds!!
    XXX
  2. Manon:
    Leuke verhalen, veel plezier!🥂
  3. Melanie en Robin:
    Leuke verhalen! Jullie zien een hoop! Groetjes Robin en Melanie
  4. John:
    8 september 2018
    Als mountainman wacht ik op de bergervaringen. Maar wat jullie nu al gezien hebben is heel bijzonder 💋💋
  5. Moeder Hermans:
    8 september 2018
    Alweer met plezier gelezen en op gezocht waar jullie ong.zijn,mooi hoor!!!Niet teveel proeven want dan krijg ik onduidelijke foto’s ha-ha Groetjes en tot volgende blog.🚶🏽‍♂️🚶🏼‍♀️
  6. Hermien:
    8 september 2018
    Wederom leuk om te lezen alsof je er een beetje bij bent 😘😘
  7. Wim:
    10 september 2018
    Geweldig hoor. Maare Yvonne, had Martien zo veel geproefd, dat hij zich aan de tuktuk moest vasthouden?
    Veel om dit allemaal te lezen en te zien.
    Veel plezier!