Sacred Valley

18 september 2018 - Ollantaytambo, Peru

Na aankomst bij ons mooie hotel in Urubamba zijn we eerst het dorpje ingegaan om twee nieuwe rugzakken te kopen. Dat lukte vrij snel, want elk zichzelf respecterend dorp heeft wel een markt. Afdingen blijft moeilijk voor ons...maar we hebben er 50 Soles afgekregen. Uiteindelijk 250 Soles betaald voor 2 40 liter rugzakken. Daar heb je ze in Nederland niet voor.

Daarna terug naar het hotel waar we gebruik hebben gemaakt van de happy hour, Pisco sour time, de nationale drank van Peru. We zijn er ook maar meteen blijven eten, maar hebben ons niet gewaagd aan de nationale delicatesse hier: gebraden cavia. Brrrr.

De volgende ochtend zijn we met de taxi naar de haciënda gebracht. Daar kregen we allebei een Peruaans paard toegewezen en gingen we van start met een tour van drie uur door de vallei. Peruaanse paarden tillen hun voorbenen op een gekke manier op, waardoor ze ook een vierde gang hebben. Het waren makkelijke paarden, waarmee wij als beginners ook in draf zijn gegaan. Vonden we best een prestatie. Onderweg vertelde de gids weer van alles over de omgeving, onder andere de vele graftombes in de bergen.

Na drie uur rijden waren we erg blij dat we af mochten stappen: alles deed pijn, knieën, liezen, rug etc.

De haciënda ligt in de middle of knowwhere, maar de eigenaresse zei dat we zo naar de straat konden lopen en dat we snel meegenomen zouden worden naar het volgende dorp, Ollantaytambo. En inderdaad, in no time werden we meegenomen en waren we op de plek van onze volgende bestemming. Een heel basic B&B, prima voor een nachtje.

De rest van de dag hebben we niets meer gedaan. Allebei moe en ff nergens zin meer in. Ook opladen omdat morgen de grote reis naar de Machu Picchu gaat beginnen!!

1. Maria:
    18 september 2018
    Dus nieuwe spieren ontdekt bij de paardenrit 😀
  2. Miriam:
    Respect !!! Hopelijk is de spierpijn snel over Xxx
  3. Gesina:
    18 september 2018
    Wauw wat een belevenis paard rijden maar staat jullie goed hoor alleen hopen dat de spierpijn snel over gaat.
  4. Moeder Hermans:
    18 september 2018
    Vandaag maar iets laten horen,gister drukke dag gehad,dus niets aan de hand.Jullie maken ook van alles mee,nu weer paardrijden,jammer dat je er zoveel ongemakken van overhoud,maar wel weer een belevenis erbij!!! GEniet maar nu de lange voettocht succes!!!!!🐎🐎💋💋
  5. Evert Hakvoort:
    19 september 2018
    Goed dat jullie ook even rust inbouwen na al die belevenissen. Erg veel indrukken doen jullie op. Ook even aandacht voor elkaar. Mijn rugpijn is weer vanzelf overgegaan na een te lange afdaling. Veel reisplezier toegewenst van ons.
  6. Wim:
    19 september 2018
    Ik vindt het best stoer op een paard door de wijde wereld. Maar spierpijn is wat minder.
    Groeten
    Wim
  7. Leonie:
    19 september 2018
    Zoekvraag: En wie heeft die foto van Yvonne gemaakt op het paard?
    Lekker lopen zorgt weer voor minder spierpijn. Keep on going!