Rondreis Peru

21 augustus 2018

Op 2 september vliegen we naar Lima voor weer een geweldige rondreis door Peru. Samen met de specialisten van Riksja Travel hebben we een individuele rondreis door Peru samengesteld. Na eerst een paar dagen acclimatiseren in Lima reizen we langs de kust naar het zuiden. We bezoeken de Ballestas eilanden en gaan per buggy de zandduinen in de Peruaanse woestijn verkennen. Van daaruit gaan we langzaam het Andes gebergte in. Eerst naar Arequipa op 2350 meter hoogte. Hier blijven we een paar dagen om aan de hoogte te wennen. 2350 meter lijkt niet hoog maar we gaan ruim 2 x zo hoog en om problemen met hoogteziekte te voorkomen is een langzame opbouw belangrijk. Vanuit Arequipa reizen we door naar de Colca Canyon. Deze Canyon staat bekend om de vele Condors die daar letterlijk op ooghoogte aan je voorbij vliegen. Hier komen we al ruim boven de 3000 meter hoogte. Ons volgende doel is het Titicacameer. Het hoogst gelegen (4400 meter) bevaarbare meer ter wereld. Hier slapen we bij een lokale community op een van de rieteilenden die in het meer liggen. Hierna reizen we door naar Cusco, het bolwerk van de Inca cultuur. Cusco wordt onze uitvalsbasis voor onder andere een bezoek aan de Heilge Vallei en Machu Picchu. Als afsluiter vliegen we naar het Amazone gebied in Peru waar we een aantal dagen in de jungle zullen reizen. Na deze belevenis keren we terug naar Lima waar we nog 1 dag bij kunnen komen van alle indrukken die we in 3,5 week op hebben gedaan. We zullen proberen regelmatig iets te schrijven op dit blog om onze familie, vrienden en kennissen op de hoogte te houden van ons avontuur. Uiteraard zullen de foto’s niet ontbreken.

1. Babs:
    22 augustus 2018
    Wauw dat klinkt fantastisch. Wat een heerlijk vooruitzicht. Alvast heel veel plezier samen lieverds. Xx
  2. René van Kooi:
    29 augustus 2018
    Wat leuk dat we jullie reis kunnen volgen! Gave trip hoor!! Laat die foto's maar doorkomen na 2 september a.s. ;-)
    Gr. René & Fransje
  3. Gesina:
    2 september 2018
    Fijne reis, geniet van alles dan genieten wij mee xxx