Arequipa

8 september 2018 - Arequipa, Peru

Wat een verschil met Lima en Ica. Hier vind je al veel meer de rust van het bergvolk. Arequipa ligt op 2835 meter hoogte en in de achtergrond zie je de met sneeuw bedekte vulkaantoppen tot bijna 6000 meter. Het centrum van Arequipa is volledig 16e eeuws. Het klooster Santa Catalina is ons eerste doel. Pas in 1970 voor het publiek open gesteld. Nog steeds leven hier 21 nonnen in de leeftijd van 25 tot 100 jaar oud. Er zijn ook 2 aankomende nonnen van 18, dus er is nog aanwas van jeugd die besluiten toe te treden tot deze orde.

Onze hotelkamer ligt ook in het oude centrum. Onze kamer geeft je het gevoel alsof je ook in de 16 eeuw terecht bent gekomen. Fantastisch!

Vandaag Mercado San Camilo bezocht. Grote overdekte markt met veel fruit, groente, vlees en vis. Er wordt hier weinig weg gegooid. Letterlijk alles wordt verkocht. Wij hebben het gehouden bij een vers geperst sapje. Ook de kathedraal bezocht en gekozen voor een rondleiding met gids. Bij de laatste aardbeving in 2001 is het middenstuk volledig ingestort. Is weer volledig hersteld. Op het dak heb je een fantastisch 360 graden view over de stad en de vulkanen die de stad omringen. Nu genieten van een heerlijk kopje coca thee.

Morgenochtend vertrekken we naar de Colca Valley.

1. Leonie:
    8 september 2018
    Ha Martien en Yvonne. Ben zo ontzettend benieuwd naar de foto's. De verhalen zijn al prachtig, maar met beeld natuurlijk nog sprekender. Het is zo'n prachtig land!
  2. Marion:
    9 september 2018
    Amper een week onderweg en al zoveel gezien en gedaan! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Veel plezier verder!
  3. Moeder Hermans:
    9 september 2018
    Echt een ouderwetse slaapkamer,maar heb je wel lekker geslapen??? Wat zien jullie toch veel moois.De eerste week zit er op,de kop is er af,nu op naar de inca’s,nog veel plezier!!
  4. Peter:
    9 september 2018
    Super gaaf, goed voor elkaar👍👍👍
  5. John:
    9 september 2018
    Blijf mooi verhalen met foto’s dat maakt alsof we het bijna zelf beleven 💋💋💋💋
  6. Wim:
    10 september 2018
    Verstandig hoor dat verse sapje.
    Maar wat een geweldig reis. En de foto`s zijn prachtig.